Εγγραφείτε τώρα και κερδίστε 5% Έκπτωση! Το εκπτωτικό κουπόνι θα σας αποσταλεί με mail μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής σας !  

Greek Greek

Εγκυμοσύνη και Διατροφή

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μπορεί να αισθάνεστε ότι σας κατακλύζουν με πάρα πολλές πληροφορίες  για το τι πρέπει να τρώτε, τι συμπληρώματα θα πρέπει να παίρνετε και τι θρεπτικά συστατικά είναι τα καλύτερα για την ανάπτυξη του μωρού σας. Εδώ είναι 5 βασικά θρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας:

Φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ είναι σημαντικό πριν από την εγκυμοσύνη και κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου, διότι βοηθάει στην πρόληψη ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα, σοβαρών γενετικών ανωμαλιών του νωτιαίου μυελού και του εγκεφάλου και συνιστάται για όλες τις γυναίκες κατά τις πρώτες 12 εβδομάδες της εγκυμοσύνης.

Τα παρακάτω τρόφιμα μπορούν να σας βοηθήσουν να λάβετε τη συνιστώμενη ποσότητα φυλλικού οξέος:

  • Φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι
  • Εσπεριδοειδή, όπως ο χυμός πορτοκαλιού
  • Φασόλια και όσπρια
  • Ψωμί
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Καστανό Ρύζι
  • ​Μακαρόνια
Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D συμβάλλει στη διατήρηση των φυσιολογικών οστών μέσω της φυσιολογικής απορρόφησης ασβεστίου και φωσφόρου. Συνιστάται στις έγκυες γυναίκες να συμπληρώσουν την διατροφή τους με βιταμίνη D.

Τρόφιμα που περιέχουν Βιταμίνη D:

  • Μουρουνέλαιο
  • κρόκος αυγού
  • Σολομός

Έρευνες δείχνουν ότι βοηθάει και η υπεύθυνη έκθεση στον ήλιο (συνήθως 5-10 λεπτά έκθεσης των χεριών, των ποδιών και του προσώπου, 2 ή 3 φορές την εβδομάδα).

Ωμέγα 3 (DHA)

Το Ωμέγα 3 συμβάλλει στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και των ματιών των μωρών και στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας του εγκεφάλου.

Τρόφιμα πλούσια σε Ωμέγα 3:

  • λιπαρά ψάρια - γαύρως, ρέγγα, σαρδέλα, σολομός, πέστροφα, σκουμπρί
  • Καρύδια
  • Μουρουνέλαιο
  • Λινέλαιο

Σίδηρο

Ο σίδηρος βοηθά στην υποστήριξη του φυσιολογικού σχηματισμού αίματος και συμβάλλει στην κανονική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τρόφιμα πλούσια σε Σίδηρο:

  • Φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, kale
  • Ξηροί καρποί 
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Καστανό Ρύζι
  • Βοδινό και αρνίσιο κρέας (άπαχο)
  • Φασόλια και όσπρια
  • Τόφου
  • Λινάρι
  • σπόρος κάνναβης

Ιώδιο

Το ιώδιο συμβάλλει στην κανονική λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.και κατά στις πρώτες 12 εβδομάδες της εγκυμοσύνης, στην ανάπτυξη του εγκεφάλου των μωρών.

Τρόφιμα πλούσια σε Ιώδιο:

  • Μπακαλιάρος
  • γαρίδες, αστακός
  • φύκια
  • γαλακτοκομικά
  • αυγά

Οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτήν την σελίδα δίδουν γενικές συμβουλές σε θέματα υγείας. Για τις δικές σας ανάγκες πάντοτε να συμβουλεύεστε τον προσωπικό σας γιατρό.